پكيج (پروتكل) آموزش مهارت مطالعه
۵ دى ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۲:۴۹| بازدید: | نویسنده مهندس مهدوي | نظرات (0)

پكيج (پروتكل) آموزش مهارت مطالعه

پكيج (پروتكل) آموزش مهارت مطالعه در 26 صفحه فارسي در قالب فايل ورد قابل ويرايش


مشخصات فايل

تعداد صفحات 26
حجم 44 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي doc
دسته بندي پكيج هاي درماني روانشناسي


توضيحات كامل

پكيج (پروتكل) آموزش مهارت مطالعه در 26 صفحه فارسي در قالب فايل ورد قابل ويرايش

 

توضيحات ابتدائي

آماده شده در 8 جلسه درماني

بصورت آموزش گروهي و فردي و داراي توضيحات كامل هر جلسه

26  صفحه ورد (25 صفحه مطلب و 1 صفحه منابع)

قابل ويرايش با فونت B lotus سايز 14 و فاصله خطوط 1.5

داراي رفرنس معتبر و به شيوه APA

 

توجه : متن جلسات داخل فايل دقيقا به همين شكلي است كه در توضيحات پايين آمده است. چنانچه اينجا شرح خاصي براي جلسه نميبينيد، داخل فايل نيز به همين صورت است. چنانچه شرح جلسه اينجا آورده شده باشد، يعني فايل دريافتي نيز حاوي شرح جلسات است.

 

فهرست مطالب

جلسه اول

جلسه دوم

جلسه سوم

جلسه چهارم: آموزش راهبرد مطالعه پس ختام

جلسه پنجم: آموزش راهبرد مطالعه مردر

جلسه ششم

جلسه هفتم: مروري بر جلسات قبل و آموزش راهبرد مطالعه كاپس

جلسه هشتم

 

نمونه اي از جلسات كه در اين پروتكل وجود دارد

خلاصه جلسه اول

تنظيم خط مشي كلي با در نظر گرفتن جنبه محرمانه بودن زندگي شخصي افراد؛ دعوت شركت كنندگان به معرفي خود، توضيح منطق آموزش هدف هاي جلسه اول:

1-ايجاد ارتباط بيشتر اعضا با يكديگر

۲- ايجاد انگيزه و تشويق و تاكيد بر حضور مفيد و موثر در جلسات آينده

۳- آمادگي براي شروع جلسات آموزش مهارت هاي مطالعه

۴- آشنايي با قواعد و قوانين شركت در جلسات آموزش مهارت هاي مطالعه

در آغاز جلسه ضمن معرفي خود از حضور شركت كنندگان تشكر و قدرداني شد سپس در مورد چگونگي اجراي برنامه صحبت شد و اهداف تشكيل گروه و قوانين و مقررات تشكيل جلسات مورد بحث قرار گرفتند. قوانين و مقررات كتبا نيز در اختيار اعضاء گذاشته شد. قرار شد هر يك از اعضاي گروه در بحث هاي گروهي شركت كنند و تكاليف خواسته شده را انجام دهند. با اعضاي گروه در مورد محرمانه ماندن اطلاعات صحبت شد و اعضاي گروه متعهد شدند قوانين و مقررات گروه را رعايت كنند. اعضا خود را معرفي كردند. همچنين در مورد هدف آموزش مهارت هاي مطالعه توضيح داده شد. منطق آموزش توضيح داده شد. آموزش منطق مطالعه طي ۴ مرحله به اعضاي گروه آزمايش توضيح داده شد.

مرحله ۱: در مورد نقش تجارب ناخوشايند گذشته در امتحان، هيجانات و احساسات امتحان و تأثير آن ها در ايجاد اضطراب با دانش آموزان بحث و گفتگو شد و به صورت خلاصه به دلايل اضطراب امتحان اشاره شد. ضمن برقراري ارتباط با مراجع، براي او توضيح داده شد كه اضطراب امتحان مربوط به تجربيات گذشته وي است كه در موارد انجام امتحان، ناخوشايند بوده است. به طور كلي به مراجع آموزش داده شد كه چطور در مورد زمان امتحان و ارائه مطلب برنامه ريزي كند. اين به مراجع كمك مي كند تا زمان واقعي امتحان را مشخص كند.

مرحله ۲: نحوه برنامه ريزي به دانش آموز آموزش داده شد.

مرحله ۳: تخمين زدن زمان مطالعه به دانش آموز آموزش داده شد.

مرحله ۴: بهداشت مطالعه به دانش آموز آموزش داده شد.

در اين جلسه به اعضاي گروه درباره منطق آموزش، آموزش هاي لازم داده شد. اين آموزش طي سه مرحله نحوه برنامه ريزي، تخمين زمان مطالعه و بهداشت مطالعه صورت گرفت. به اعضاي گروه توضيح داده شد كه وقتي ما در زندگي هدفي داريم و مي خواهيم براي رسيدن به آن هدف، كاري انجام دهيم، ناگزيريم كه مسيري را طي كنيم. انتخاب مسير و رسيدن به هدف مورد نظر ما، بسيار با اهميت است؛ چرا كه هم مي توانيم مسير پر پيچ خم و انحرافي را انتخاب كنيم و هم بهترين مسير را؛ و اين بستگي به ميزان علاقه ما به آن هدف و خواسته مان دارد. اگر هدف ما كمرنگ باشد، شدت و ضعف مسير براي ما كم اهميت است و انگيزه­اي براي رسيدن ما را مشتاق نمي كند؛ اما اگر هدف ما بسيار ارزشمند باشد، راه دوم را انتخاب مي كنيم و براي رسيدن به آن از هيچ تلاش و كوششي دريغ نمي كنيم و براي رسيدن به آن، سختي هايي را نيز متحمل مي شويم. بنابراين، شور و شوق رسيدن به هدف، انگيزه تلاش كردن را در ما زياد مي كند. انتخاب مسير، همان برنامه ريزي درست و مطلوب است؛ يعني اگر ما هدف مشخص و معيني داشته باشيم و آن هدف براي ما بسيار ارزشمند باشد، شور و شوق رسيدن به آن، اين انگيزه را در ما ايجاد مي كند كه چگونه براي پيمودن به بهترين نحو برنامه ريزي كنيم تا بهترين نتيجه را در راه رسيدن به هدفمان بگيريم. بنابر اين برنامه ريزي تنظيم راههاي هدفمند براي رسيدن به هدف است.

بدون هدف، برنامه ريزي معنايي ندارد. همان گونه كه بدون انگيزه، هدف نيز معنايي ندارد؛ پس براي رسيدن به هدف، ابتدا بايد اهداف جزئي تر را طي كرد؛ مثل پلكان يك پله كه براي رسيدن به آخرين پله بايد ابتدا از اولين پله شروع كرد. يكي از ويژگي هاي بارز انسان، قدرت تفكر و انديشه است. انسان در طول زندگي خود، هرگز از تفكر و انديشه جدا نبوده است و با تفكر صحيح توانسته است به حل مسائل و مشكلات خود بپردازد و به رشد و تعالي نائل آيد.

 

چرا اعتماد به ما ؟

وبسايتي كه هم اكنون در آن قرار داريد زير مجموعه سايت آفمَس به نشاني (ofmas.ir) مي باشد و شما را به فروشگاه فايل آفمَس براي خريد انتقال مي دهد. فروشگاه آفمَس داراي نماد اعتماد الكترونيك از وزارت صنعت، معدن و تجارت مي باشد كه در صفحه اصلي اين سايت قابل مشاهده است .


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

برچسب‌ها: پكيج (پروتكل) آموزش مهارت مطالعه،

[ ]

:: مطالب مشابه
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :

بقیه صفحات

درباره سایت
موضوعات
موضوعي ثبت نشده است
عضویت در خبرنامه
عضویت لغو عضویت
نظر سنجی سایت
نتیجه
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
لینک های تبادلی اتوماتیک
فاقد لینک
ورود به سایت
نام کاربری :
پسورد :
عضویت در سایت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار سایت
بازدیدکنندگان امروز : 0
بازدیدکنندگان دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
کل بازدیدکنندگان : 0
دیگر موارد